preload

Počas veľkonočných sviatkov máme zatvorené. Radi vás uvidíme opäť 2. apríla.

Prihlásenie

Registrácia

Zabudnuté heslo

Kontakt

Obchodné podmienky

Reklamačný poriadok

Veľkostné tabuľky

Darčekové poukážky

Zľavový systém

História značky MILLET

NOVINKY VO SVETE OUTDOORU

História značky MILLET

30. október 2014

Z histórie značky Millet

Značka Millet sa preslávila v 30-tych rokoch keď sa na trhu po prvý krát objavili nákupné tašky s ramennými popruhmi. O pár rokov neskôr sa tašky vyvinuli v batohy a táto myšlienka rýchlo vystrelila francúzsku značku na vrchol. Vývoj technického vybavenia do horského prostredia dal značke silný imidž, ktorý bol navyše posilnený podporou najlepších horolezcov generácie.

Zoznámte sa s míľnikmi tohto nezvyčajného príbehu

Začiatky... 1921

Pán a pani Marc Millet (rodičia Raymonda a Reného Millet) pôvodne pracovali pre firmu Maréchal Oilcloth, ktorá sa zaoberala výrobou olejových plátien. V roku 1921 si v St.Fons, na južnom predmestí Lyonu, založili vlastnú spoločnosť špecializujúcu sa na výrobu vakov a brašní. Z počiatku mala spoločnosť len 10 zamestnancov. O 7 rokov neskôr sa výroba presťahovala do Annecy, aby bola blišie k Alpám. Výrobná dielňa rástla, techniky sa zlepšovali a v roku 1934 sa na trhu objavili prvé batohy s pevnou konštrukciou. Vtedy vyšla prvá kolekcia vakov Millet.

Počas druhej svetovej vojny sa bratia Milletovci aktívne zapojili do vidieckeho hnutia odporu a zároveň do určitej miery napomáhali fungovaniu rodinného biznisu tým, že hnutiu dodávali batohy. Až od 1945 sa obidvaja seriózne pustili do spravovania spoločnosti. Rok nato prišiel René Millet, člen francúzskeho alpského klubu v Annecy, s myšlienkou vytvárania batohov špeciálne prispôsobených na použitie v horách. V tom čase v klube spoznal mladého 25-ročného alpinistu, istého Louisa Lachenala, ktorý mal záujem aktívne sa zapojiť do dizajnovania batohov.

Zlaté 50-te roky

Zlomovým rokom pre históriu značky sa stal rok 1950, kedy Millet vystrojil  prvú francúzsku expedíciu do Himalájí.

  

Po dobytí Anapurny sa značka dostala do centra pozornosti. Francúzsky výstup v podaní Maurica Herzoga a Louisa Lachenala na prvý vrchol nad 8000 m v histórií spôsobil veľké nadšenie.

 

Millet sa vďaka tomu rýchlo stal lídrom vo výrobe turistických batohov vo Francúzsku a jeho reputácia sa čoskoro rozšírila po celom svete.

 

Významné expedície do Himalájí pokračovali celé desaťročie a ďalšie osemtisícovky boli zdolané jedna za druhou.

 

Nasledujúca dekáda bola pre Millet príznačná vývinom množstva nových produktov, najmä batohov, pričom každý z nich priniesol nové a nové inovácie. Millet sa stal špecialistom na horolezecké batohy.

V roku 1959 Raymond Millet stretol Waltera Bonattiho, horského vodcu v Courmayeur, ktorý sa stal prvým oficiálnym technickým konzultantom v Millet. Slogan "Confiez vos charges à Walter Bonatti" (voľne preložený ako „Zverte svoj náklad Walterovi Bonattimu“) sa stal veľmi úspešným. V 60-tych rokoch sa spoločnosť zamerala na rast nielen v rámci Francúzska ale aj na medzinárodný odbyt. Popularita francúzskej značky sa rýchlo rozšírila vďaka úspechu niekoľkých horských expedícií a s tým súvisiacim obrovským záujmom horolezcov o Millet.

1964

Použitý nový materiál: Nylon

Na trhu sa objavil nový batoh - Sherpa 50, ktorý bol ako prvý vyrobený z nylonu. Bol Ľahší ako bavlna a dokonca nepremokavý.

Millet tiež vylepšil a dal si patentovať revolučné popruhy, taktiež z nylonu, ktoré boli bezšvové a polstrované molitanom.

Aj napriek nespočetným množstvám kópií a imitácií Millet zostával v pozícií lídra na trhu s batohmi. Naďalej prinášal nové inovácie a patenty ako systém na upevnenie lyží či duté popruhy.

Millet sa diverzifikuje - prvá bunda s Gore-Tex membránou

V 1975 sa spoločnosť rozhodla expandovať a otvorila novú fabriku vo Frontenex v Savojskom regióne. Ďalším prelomovým rokom bol 1977, kedy Millet prvý krát predstavil technické turistické odevy z páperových výplní či vtedajšiu novinku na trhu – Gore-Tex© materiál. Millet sa rozhodol zvoliť stratégiu diverzifikácie a rozšíriť svoje aktivity na tri rady technického oblečenia. Jednu pre extrémnu vysoko horskú turistiku, druhú pre bežnú turistiku a tretiu radu pre lyžovanie. Táto diverzifikácia podporila imidž značky Millet ako odborníka na špecifické obtiažnosti hôr a turistiky. Nová kolekcia zaznamenala okamžitý úspech.

Spoločnosť sa aj naďalej obklopovala najtalentovanejšími alpinistami danej generácie. Ďalším krokom k úspešnosti tejto skvelej stratégie bolo, keď sa Talian Reinhold Messner pridal k tímu Millet. Podľa už odskúšaného receptu bratia Milletovci sponzorovali Reinholda Messnera, ktorý sa v roku 1978 stal prvým mužom, čo zdolal Mont Everest bez kyslíkovej masky, avšak s batohom Millet! Éra Messnera pokračovala v 1980 s prvým sólo výstupom na Everest a tento talentovaný horolezec sa neskôr stal prvým človekom, ktorý vyliezol 14 najvyššých vrcholov planéty.

history Millet

Úspech značky dosiahol vrchol v 80-tych rokoch kedy Millet zdôraznil svoj pôvod označením „made in France“ a bol vnímaný ako symbol kvality. Popularita značky bola tak veľká, že namiesto slova „batoh“ ľudia vraveli „millet“. Táto popularita sa rozšírila aj na funkčné oblečenie aj vďaka tomu, že Millet používal technické materiály ako flís či Gore tex.

Trilogy séria

1987 - Francúzski horolezci a členovia Millet tímu Christophe Profit a Eric Escoffier si zmerali svoje sily v najväčšej horskej výzve 20. storočia. Výzvou bolo preliezť legendárne severné steny alpskej trilógie : Grandes Jorasses, Matternhornu a Eigeru.

Skúpenie spoločnosťou Lafuma Group - 90. roky

Vo februári 1995 boli značky Millet, Racer a Gamet odkúpené spoločnosťou Lafuma (Philippe Joffard), novým lídrom na francúzskom trhu s batohmi – Millet klesol na druhé miesto. V októbri začal Millet spolupracovať s Mac (lídrom vo výrobe funkčného prádla), ktorý patril Lafume od roku 1993. Ich spolupráca vyvrcholila v roku 1996 kedy sa tieto dve značky spojili, aby vytvorili významnú spoločnosť v outdoorovom biznise pod značkou MILLET.

Druhá diverzifikácia značky Millet nastala v roku 1997 a týkala sa lezeckých lán a topánok. Lafuma Group kúpila spoločnosť Rivory a ďalej predávala jej produkty, ale už pod značkou Millet. Prevzatím One Sport (lezečky, turistické a horolezecké topánky) sa v rámci Lafuma Group vytvorila technická bunka zahrňujúca značky Millet, Rivory a One Sport. Rivory sa spojila s Cousin, aby vytvorili svetovú dvojku v obchode s lezeckými, alpinistickými a kaňoningovými lanami. Dnes sú laná od Cousin predávané pod značkou Millet.

Verný svojim koreňom, sa Millet na základe dlhoročných skúseností vyprofiloval ako odborník vo svojom tradičnom sektore technických produktov, oblečenia, batohov, topánok a lán. Ako jedna z mála značiek Millet ponúka horolezcom, turistom či lyžiarom možnosť vystrojiť sa do hôr od hlavy až po päty.

Pre horských nadšencov

2003

Prvé preteky v skialpovom lyžovaní - TSF-Millet (Tournette Sources du Fier). 5000 výškových metrov prekonaných za dva dni je doteraz hlavným bodom sezóny pre skialpinistov.

 

2007

Millet sponzoruje dobrodruhov po celom svete.

 

2009

Millet sa spojil s organizáciou Chamonix Guides Company, ktorá je najstaršou a najprestížnejšou spoločnosťou horských vodcov na svete.

 

2012

Millet získal ocenenie od L'observateur international du design za dva svoje produkty: horolezecké topánky Everest a bundu ULZ.

 

2013

Batoh Ski Touring Matrix získal zlatú medajlu vďaka unikátne tvarovanému chrbtovému systému a nezameniteľnému vzhľadu.

Zdieľať článok

MOHLO BY SA VÁM PÁČIŤ

Prečo používať turistické paličky

Prečo používať turistické paličky

RADÍME VÁM
Drytooling

Drytooling

BLOG
Našich zákazníkov odmena ani tento rok neminie

Našich zákazníkov odmena ani tento rok neminie

TREK NEWS
Prečo zvoliť fotochromatické šošovky

Prečo zvoliť fotochromatické šošovky

RADÍME VÁM

Výhody registácie

zľava 8 % na nezľavnený tovar pri každom nákupe

automatický zber TREK bodov za každý nákup

novinky o akciách a zľavách priamo na váš email

Viac o výhodách registácie

Tvoj “skialp set” obsahuje

Cena skialpsetu:
Ušetríte:
0.00 €