preload

Prihlásenie

Registrácia

Zabudnuté heslo

Kontakt

Obchodné podmienky

Reklamačný poriadok

Veľkostné tabuľky

Darčekové poukážky

Zľavový systém

História a filozofia značky Fjällräven

História a filozofia značky Fjällräven

20. máj 2019

Príbeh vzniku a inovácií spoločnosti Fjällräven

Spoločnosť Fjällräven založil Åke Nordin vo svojej pivnici vo švédskom meste Örnsköldsvik v roku 1960. Odvtedy zostávajú výrobcovia verní svojmu poslaniu, vyvíjať  nadčasové, funkčné a odolné outdoorové vybavenie, preukazovať zodpovednosť voči ľuďom, zvieratám a životnému prostrediu. Chcú tiež ľudí čo najviac inšpirovať k pobytu v prírode.

Za zrodom značky Fjällräven stojí nadšenec menom Åke. Prišli povojnové 50. roky a Åke začínal doma v Örnsköldsviku pomaly spriadať plány. Každú voľnú chvíľu trávil v lese a často vyrážal na celý týždeň do severskej divočiny. Ako jeho nadšenie za objavovaním nových miest rástlo, zväčšovali sa aj jeho obavy z nedostatku ľahkého a funkčného vybavenia.

Preto sa rozhodol, že si sám navrhne a vyrobí lepší batoh. Upravil si batoh do tvaru V, aby udržal ťažisko čo najvyššie, pripevnil ho na drevený rám, ktorý mu zaistil stabilitu, a vyrazil. Jeho nová konštrukcia bola taká dobrá, že keď na ceste stretával skúsených lesníkov a pastierov sobov, žiadali ho, aby im tiež vyrobil rovnakú. A to je začiatok dlhej cesty značky Fjällräven.

1960

Ruksak Lätt - revolučný (ľahký a pevný) hliníkový rám batohu umožní o niečo ľahší prístup do divočiny

Åke sústredil všetku svoju kreativitu a húževnatosť na hľadanie lepších riešení aj u ostatného outdoorového vybavenia a nasledovala jedna inovácia za druhou.

1963

Páperový spacák - Åke odchádza do USA, aby sa od priekopníkov naučil ako sa vyrába páperové zateplenie – teplé, ľahké a zbaliteľné

1965

Stan Thermo Tent – prvý stan bez kondenzácie – konštrukcia z vonkajšieho a vnútorného stanu

1966

Grónsko – horolezecká expedícia a štúdium ľadovcov – členovia použili stany a batohy Fjällräven

1968

Bunda Greenland Jacket – vyrobená z odolnej tkaniny nazvanej po expedícii Grónsko. Po impregnácii včelím voskom a parafínom sa osvedčila vďaka vynikajúcim funkčným vlastnostiam.

Logo Arctic Fox - polárna líška používa svoj chvost ako prikrývku (vydrží zimu až do mínus 60 stupňov). Schopnosť tohto zvieratka prežiť urobila na Åkeho dojem až tak, že po nej pomenoval svoju novú spoločnosť a našiel dizajn svojich produktov.

1970

Nohavice Greenland Trousers – turistika si vyžaduje poriadne nohavice, ktoré vydržia všetky nástrahy terénu

1974

Expedition Down – expedičná bunda vyrobená z dvoch dokopy zošitých páperových búnd na minimalizáciu úniku tepla

1975

Gyro Frame – nový rám batohu – jeho povrazové zavesenie poskytuje úplnú voľnosť pohybu, zatiaľ čo náklad sa vyrovnáva podľa nosiča

1978

nken – batoh v tvare obdĺžnika je ako stvorený pre zložky veľkosti A4

1994

Save The Arctic Fox – iniciatíva na záchranu polárnej líšky.

1997

Fjällräven Polar - Åke Nordin dostal nápad ukázať bežným ľuďom niečo výnimočné: preteky záprahov cez arktickú divočinu – prvý rok 18 účastníkov čelilo 310 km po zamrznutej krajine.

1999

Nohavice Vidda Trousers – odolné nohavice z materiálu G-1000 s posilnenými kolenami a zadnou časťou, spodným lemom na zaťahovanie a ôsmimi funkčnými vreckami

2005

Fjällräven Classic – inšpirácia pre ľudí aby vyskúšali dlhé treky a život v prírode – 110 km turistická udalosť medzi Nikkaluokta a Abiskom vo Švédsku

2008

Batoh Kajka – odolný materiál, inteligentné prvky, prispôsobiteľný podporný systém a drevený brezový rám dokazujú, že Kajka je spoľahlivý turistický spoločník na dlhé roky

Dnes nosia veci od značky Fjällräven outdooroví nadšenci po celom svete a výrobcovia sústredia zase všetku svoju kreativitu a húževnatosť na to, aby úspešne naviazali na odkaz, ktorý tu Åke zanechal. Vytvárajú odolné, funkčné a nadčasové outdoorové vybavenie, ktoré inšpiruje k výletom do prírody.

2011

Nohavice Keb Trousers – nový štandard kolekcie technických nohavíc z G-1000 v kombinácii so strečovým materiálom vyhráva ocenenie za najlepšie nohavice do prírody.

Eco-Shell – nepremokavý hardshellový materiál bez chemikálií PFC. Vyrobená bunda spĺňala tieto podmienky, je recyklovateľná a bola ocenená ako najekologickejší nový produkt roka.

2014

The Down Promise – sľub týkajúci sa kvality a spracovania páperia, kde páperie pre Fjällräven je 100% vysledovateľné a spracovávané s najväčším možným ohľadom na zdravie vtákov – používané je výlučne eticky spracované páperie najvyššej kvality.

2016

nken Art – batoh je ohodnotený ako úžitkové umenie a je ocenené rovnakým autorským právom ako hudba, film a literatúra

Re-Kånken – projekt za cieľom vytvoriť batoh z čo najmenšieho počtu surovín, s použitím minima vody a energie. Re-Kånken je vytvorený z 11 recyklovaných PET fliaš a použitím inovatívnej technológie Spin-Dye.

2017

Trekingové legíny – prvé legíny vyvinuté špeciálne na turistiku

Bergtagen kolekcia – technické oblečenie pre horolezcov

2018

Brattland vlna – Fjällräven predstavuje vlnený produkt s plne transparentným produkčným postupom od ovce až po obchod

Greenland 50 – je vylepšená klasická kolekcia, ktorá sa dožíva 50 rokov a je obnovená modernými technikami a strihmi

2019

Iniciatíva Arctic Fox – fond na finančnú podporu myšlienok a projektov v oblasti života v prírode a zachovania divočiny

Bergshell – nový nepremokavý a odolný materiál vyrobený z postprodukcie nylonu použitím novovyvinutej technológie flat ripstop

Zdieľať článok

MOHLO BY SA VÁM PÁČIŤ

Prečo používať turistické paličky

Prečo používať turistické paličky

RADÍME VÁM
Drytooling

Drytooling

BLOG
Našich zákazníkov odmena ani tento rok neminie

Našich zákazníkov odmena ani tento rok neminie

TREK NEWS
Prečo zvoliť fotochromatické šošovky

Prečo zvoliť fotochromatické šošovky

RADÍME VÁM

Výhody registácie

zľava 8 % na nezľavnený tovar pri každom nákupe

automatický zber TREK bodov za každý nákup

novinky o akciách a zľavách priamo na váš email

Viac o výhodách registácie

Tvoj “skialp set” obsahuje

Cena skialpsetu:
Ušetríte:
0.00 €